26 Mayıs 2008 Pazartesi

GİDİYORUM...


Biletimi aldım bu akşam üstü
Çekip gidiyorum bu memleketten
Hasretin kor gibi sineme düştü
Çekip gidiyorum bu memleketten

Duydum nişanlanmış evleniyorsun
Dilerim Allah'tan mutlu olursun
Bari, "Güle güle!" de ne olursun
Çekip gidiyorum bu memleketten

Bir hayal peşinden koştum durdum da
Mutluluğu bulamadım yurdumda
Boş ellerim kenetlenmiş koynumda
Çekip gidiyorum bu memleketten

Ne Bey Çıkmazı'nda görürsün beni
Ne sokak başında beklerim seni
Kalbime hapsettim bütün sevgini
Çekip gidiyorum bu memleketten

Yalnız ve mutsuzum kalmışım darda
Bana geniş gelir burdan mezar da
Bir daha dönmemek üzre bu yurda
Çekip gidiyorum bu memleketten

Bu vefasız şehri bıraktım sana
Gitmek zor olsa da mecburum buna
Ağlaya, sızlaya, kavrula yana
Çekip gidiyorum bu memleketten

Gidiyorum ama nasıl bana sor
Bu aşkı bu yeri terketmek ne zor
Bak güneş batıyor ufuklar mosmor
Çekip gidiyorum bu memleketten

Yine sen kazandın aşk savaşını
Ne olur gül artık çatma kaşını
Bak vaktim tükendi, aldım başımı
Çekip gidiyorum bu memleketten

Bu şiiri 9 Kasım 1989'da Samsun'dan İstanbul'a giderken yazmıştım. Bir yanda üniversiteyi kazanmanın sevinci, diğer yanda memleketimi terketmenin hüznü ve vefasız sevgiliye sitemim vardı... O günkü hüzünlerimin bugün birer tebessüm olacağını nereden bilebilirdim...

Hiç yorum yok: